Noutăţi

5 reguli pentru implementarea de succes a CRM

Știți ce trebuie să aveți în vedere atunci când luați în considerare implementarea unui sistem CRM? Implementarea unei soluții CRM cuprinzătoare necesită o pregătire adecvată. Este important să țineți cont de diferitele aspecte și să urmați recomandările date pentru a evita complicațiile inutile.

1. Definirea cerințelor de bază ale sistemului CRM

Selectarea unui sistem CRM adecvat nu durează o zi. Înainte de a lua o decizie finală, este esențial să notați așteptarile dvs. de la sistemul CRM. Aveți nevoie de o soluție pentru gestionarea echipelor, a sarcinilor, a comenzilor, a înregistrărilor clienților sau a marketingului prin e-mail? Cu ajutorul sistemului CRM puteți gestiona vânzări, servicii pentru clienți, marketing sau alte domenii, cum ar fi HR, serviciul predictiv sau retail. Mobilitatea companiei vă oferă acces permanent la date relevante de oriunde.

Este important să alegeți doar acele funcționalități pe care le veți folosi cu adevărat și care pot fi conectate la procesele interne curente. În cadrul brainstorming-ului intern, sumarizați așteptările dvs. de la sistemul CRM. Cu cât sunt mai detaliate, cu atât va fi mai eficientă comunicarea cu un potențial furnizor.

De ce este benefică definirea cerințelor dvs.?

  • implementarea mai rapidă a cerințelor dvs. – eliminați comunicarea inutilă și puteți discuta despre opțiunile concrete privind soluția;
  • de la început știți la ce să vă așteptați – ce trebuie să faceși înainte de implementarea în sine;
  • veți economisi bani și timp – cu cât este lansat mai devreme proiectul, cu atât mai devreme vă puteți atinge obiectivele.

2. Aprobarea conceptului de produs (Proof of Concept)

Cu ajutorul analizelor inițiale, puteți obține o viziune mai largă asupra procesului de implementare. Înainte de implementarea sistemului CRM în sine, este bine să efectuați o analiză, așa-numitul Concept de Produs (PoC).

Aceasta înseamnă o analiză a mediului clientului, a cerințelor de afaceri, a infrastructurii IT, a sistemelor de integrare necesare sau a costurilor soluției. Scopul principal al PoC este maparea situației curente a clienților, selectarea celor mai potrivite tehnologii și stabilirea unui plan de proiect mai detaliat tpentru a se asigura că implementarea va avea succes.

PoC ar trebui să facă parte obligatoriu cel puțin din proiectele medii sau mari. Chiar dacă companiile inovatoare sunt conștiente de importanța analizelor inițiale, o mulțime de clienți încă solicită implementarea rapidă a sistemului CRM, fără realizarea unei analize a mediului lor. Cu toate acestea, o astfel de abordare prezintă anumite riscuri.

computer

Exemplu: sistemele învechite și lente, cu care angajații lucrează zilnic, nu își mai îndeplinesc scopul. Acesta este motivul pentru care o companie a decis să implementeze un nou sistem CRM. Întrucât urma să fie un proiect complex, un furnizor a recomandat să înceapă cu un POC. Cu toate acestea, clientul a insistat asupra implementării fără o analiză inițială, deoarece nu a considerat că este important pentru dezvoltarea sistemului CRM. Motivația declarată a fost creșterea inutilă a prețurilor și lipsa de timp. Ca urmare a deciziei companiei, procesul de implementare a durat cu câteva săptămâni mai mult, fapt ce a dus și la o creștere semnificativă a prețului.

3. Utilizarea beneficiilor managementului de proiect Agile

Proiectele mari necesită deseori dezvoltarea treptată a fazelor lor individuale. Pentru implementarea unei soluții cuprinzătoare, cu cerințe în continuă dezvoltare, vă sugerăm să selectați metodologia Agile. Folosind această metodologie, dezvoltarea CRM este împărțită în părți scurte, așa-numitele sprints, în cadrul cărora sistemul CRM se dezvoltă treptat, până la ajungerea la forma finală.

Testarea continuă face parte din metodologia Agile, astfel încât este posibil să se răspundă în mod flexibil schimbărilor potențiale și să se elimine imperfecțiunile în timp util. În timpul fiecărei acțiuni, sunt disponibile toate informațiile relevante privind stadiul actual al proiectului și rezultatele implementării. Printre altele, abordarea Agile necesită o cooperare strânsă între furnizorul de CRM și client. Faptul că clientul are posibilitatea de a urmări în mod continuu rezultatele fiecărui sprint îi oferă posibilitatea ca feedback-ul lui să influențeze direcția altor cicluri. . În același timp, recomandările furnizorului trebuie să fie luate în considerare, deoarece el știe cel mai bine ce poate fi implementat.

Metodologia Agile se concentrează în primul rând pe eficiența muncii, pe rezultatele calitative și, la sfârșitul zilei, pe satisfacția clienților. Clientul nu trebuie să aștepte până la ultima fază a proiectului, ci ar trebui sa ajute la realizarea acestuia pas cu pas.

4. Nu subestimați importanța adaptării sistemului CRM într-o companie

Implementarea noilor sisteme în rutina de lucru obișnuită este adesea însoțită de preocupări din partea angajaților. Deoarece implementarea sistemului CRM aduce numeroase schimbări, care afectează rutina fundamentală a angajaților și schimbă modul de lucru al fiecăruia dintre ei, este esențial un anumit nivel al educației interne.

Dacă doriți ca angajații dvs. să adopte cu succes sistemul CRM, trebuie să comunicați următoarele aspecte:

  • modificările ce apar în procedurile de lucru prin implementarea noului sistem;
  • beneficiile that the system will bring to employees;
  • realizarea de instruiri pentru angajați – cum să lucreze în sistemul CRM.

Succesul sistemului CRM depinde adesea de nivelul implicării angajaților. Dacă ați parcurs deja întregul proces de implementare a CRM și ați lansat, în cele din urmă, sistemul dar acesta nu ajunge să fie utilizat efectiv de către angajați, toate eforturile dvs. pot fi pierdute. Sistemul CRM ar trebui sa fie tratat drept o parte integranta din intregul proces de afaceri al companiei.

training

Care sunt beneficiile angajatilor?

  • perspectivă 360o asupra cliențillor;
  • date centralizate într-un singur sistem;
  • posibilitatea de urmărire eficientă a întregului proces de afaceri;
  • acces permanent la date de oriunde și prin orice dispozitiv;
  • notificări privind activitățile planificate;
  • eliminarea intrărilor manuale de date, grație proceselor automate.

5. Motivarea angajaților

Pentru ca afacerea dvs. să poată evolua, trebuie să aveți sistemul CRM completat cu date relevante nu numai la început, ci și continuu pe tot parcursul anului. Este important ca munca în CRM să fie văzută ca standard.

Este bine să aveți în vedere așa-numitul plan de motivare. Atunci când stabiliți obiective personale pentru anul următor, oferiți-le angajaților dvs. obiective pentru a le îndeplini. Îndeplinirea scopurilor individuale poate fi determinată de recompense. Îndeplinirea obiectivelor poate fi urmărită direct în sistemul CRM prin tablouri de bord transparente.

Exemplu: Reprezentanții de vânzări au posibilitatea de a-și urmări indicatorii de performanță, numărul de clienți noi sau tranzacțiile încheiate. Datorită CRM, ei au o imagine de ansamblu asupra a ceea ce trebuie să realizeze pentru a obține recompensa. Se reflectă, de asemenea, în motivația lor de a oferi performanțe din ce în ce mai bune.

Sistemul CRM împreună cu avantajele pe care acesta le aduce, reprezintă fundamentul decizional strategic al conducerii, ceea ce poate influența direcția viitoare a companiei.

Căutați un furnizor experimentat care să vă ajute în implementarea sistemului CRM? Nu ezitați și contactați-ne pentru consultanță gratuită.

Contacteaza-ne

  • 16. mai 2019
  • | Categories: CRM